Om man ikke er estetisk anlagt eller bruk seg om utseende, så kan man jo spørre verdens rikeste mann hva han synes om design. For vi mener at hans fokus på blant annet design har tatt han dit han er i dag. Om ikke ditt mål er å bli like styrtrik som Jeff Bezos, kan det likevel være en god ide å sjekke ut design til sin bedrift.
Bruk tid på design
Det er en kjensgjerning at Amazon bruker mange skjulte budskap i sin logo. Det er nok ikke uten grunn smilet under går fra a til z, bokstavene som er alfabetets alfa og omega. At logoen har gjort Amazon til verdens største selskap er ikke sant. Bak ligger en hel masse arbeid, noe som for ham må ha vært den mest givende prosessen han hadde vært gjennom. Det var slik Internettdesign som fikk selskapet opp og fram. Sammen med en helt genial ide om å selge bøker på nett.
Jeff, som egentlig var skolert elektroingeniør, brukte mye tid foran og i dataen. For han elsket å ta dem fra hverandre for å forstå hvordan de fungerte. Hans engasjement gjør også at han kan bruke mange år på å lansere nye produkter, hele tiden i produktivt samarbeid med sine partnere. Etter 5 år med utprøving og testing ble han fornøyd med sine nye app.
Design er så viktig at det ikke kan sammenlignes. Bezos mener at dersom man skal skape noe, må det kunne brukes. Det må være funksjonelt, men det er ikke nok. Det må ha det lille ekstra som gjør at nettopp det produktet blir solgt, og ikke det til konkurrenten.
For dem som ikke visste har Bezos skandinaviske aner. Hans far Theodor Jørgensen, stammer nemlig fra Danmark. Snakk om et rosemalt eventyr! Legg derfor mer vekt på design når du skal markedsføre deg, enten det er på nett eller i det virkelige liv.